You owe it to yourself to be yourself.
Joogi Bhajan

Joogalik toitumine

Oled see, mida sööd. Iidsetel aegadel peeti toitu ka raviks ja meditsiiniks. Tervisliku toitumise põhimõtted olid üldiselt teada ning toitu kasutati kui puhastajat, tasakaalustajat ja tervendajat. Õnneks hakkab selline suhtumine jälle tagasi tulema ja praegu me juba teame, et iga kord, kui me midagi sööme, loome sellega ise oma tulevikku.
Jooga dieet põhineb ayurveedal, mis ütleb, et tervis on tasakaaluseisund keha, meele ja teadlikkuse vahel. 

Tridoshad on faktorid, mille tasakaal on tervise jaoks kriitilise tähtsusega:

  1. Vata (õhk) – hoiab keha alal, kontrollib meelt ja taju, ja põhjustab jääkainete elimineerimist.
  2. Pitta (sapp) – vastutab seedimise eest, seedimise tuli.
  3. Kapha (lima) – toidab ja määrib keha, hoolitseb seksuaalse potentsiaali eest. 

On olemas kolm toidutüüpi:

  1. Päikesetoit – selles on kõige rohkem päikeseenergiat ja kõige vähem maaenergiat. See toit tõstab teadlikkust ning on kiirendava ja valgustava efektiga kehale ja närvisüsteemile. Siia alla kuuluvad puuviljad, pähklid, avokaado, datlid, kookospähklid.
  2. Maapealne toit – selles on rohkem maaenergiat ja vähem päikeseenergiat. On toitev ja suurepärane puhastaja. Siia kategooriasse kuuluvad oad, riis, leib, roheline köögivili.
  3. Maaalune toit – selles on palju maaenergiat, päikeseenergiat on kaudselt. See toit on raviv ning suurepärane raske töö tegijatele. Näiteks kartul, peet, küüslauk, sibul, ingver, kaalikas.

Joogid on lakto-veganid ehk siis söövad taimetoitu koos mõnede piimatoodetega. 

Liha muudab vere liiga happeliseks. Liha hakkab roiskuma kohe, kui loom tapetakse ja ta jätkub roiskumist ka soolestikus ja maos. Liha seedub väga aeglaselt, umbes 3 päeva. Hea tervise jaoks peaks toit minema organismist välja naistel 18 tunniga ja meestel 24 tunniga. Happeline veri on ideaalne keskkond vähkkasvajate arenemiseks. Liha on suurim kolesterooli allikas, põhjustades südame-veresoonkonnahaigusi. Enamust toiduks tarvitatavaid loomi kasvatatakse kemikaalide ja kasvuhormoonide toel. Maksimaalselt hea tervise ja mentaalse tasakaalu jaoks peaks veri olema kergelt aluseline, normaalne vahekord organismis oleks 75% aluseline ja 25% happeline.

Piimatooted. Lima hoiab hingamiselundeid määrituna ja kaitseb membraane. Kundalini jooga praktiseerimine koos tulehingamisega elimineerib lima, samas piimatooted stimuleerivad lima tootmist. Lehmapiimale allergilised inimesed peaks proovima soja- või kitsepiima tooteid.

Kolmjuur on suurepärase tervise toit ja väga hea immuunsüsteemile.
Kolmjuur koosneb küüslaugust, sibulast ja ingverist. Kuumuta pannil ghees, õlis või võis tükeldatud sibul, lisa hakitud küüslauk ja seejärel ingver. Lisa kolmjuurt vormiroogadele, suppidele, putrudele.

Kundalini jooga sündmused

E T K N R L P
1
2
3
4
5
7
8
9
11
15
16
17
18
19
21
22
23
24
25
26
29
30
27
Apr
Budakoda
-
Tallinn
Kuupäev: 27 Aprill 2019
Sat Nam Rasayan Õpi looma terveid suhteid, võtma inimesi ilma eelarvamusteta ja olema iseendas ning end ümbritsevas kohal. See saab võimalikuks läbi Sat Nam Rasayani, sajanditevanuse

27
Apr
Kundalini stuudio
-
Tallinn
Kuupäev: 27 Aprill 2019
Kõik on energia. Nii meie ümber kui ka meie sees. Inimestel on tavaliselt vaid murdosa energiast tegutsevas olekus

01
Mai
Hatu mõis
-
Hatu
Kuupäev: 01 Mai 2019
Meditative Healing Program Grade 2 - North Europe, with Jivan Mukta. Information and registration: yoga@prabhudeep.com, www.valguspere.ee. Language: English (translation to Estonian, other

04
Mai
Tallinn
Kuupäev: 04 Mai 2019
Laste jooga õpetajate kursus 2019 aastal. Kui laps või lapsed kuuluvad täna Su ellu kodus või tööl, või

04
Mai
Kundalini stuudio
-
Tallinn
Kuupäev: 04 Mai 2019
Kõik on energia. Nii meie ümber kui ka meie sees. Inimestel on tavaliselt vaid murdosa energiast tegutsevas olekus

11
Mai
Kundalini stuudio
-
Tallinn
Kuupäev: 11 Mai 2019
Kõik on energia. Nii meie ümber kui ka meie sees. Inimestel on tavaliselt vaid murdosa energiast tegutsevas olekus

18
Mai
Tallinn
Kuupäev: 18 Mai 2019
Laste jooga õpetajate kursus 2019 aastal. Kui laps või lapsed kuuluvad täna Su ellu kodus või tööl, või

23
Mai
Kuupäev: 23 Mai 2019
Karam Kriya Consultancy Training in Estonia - Duration of the whole training is 45 days during 2 years. It is possible to

© 2018 Eesti Kundalini Jooga Õpetajate Ühing MTÜ, Liivalaia 11/1-14, 10118 Tallinn Estonia